Diagram, för matematikens skull

På något vis ska det här projektet ha matematik med i sig, det enda jag vet är att vi kan göra diagram för detta. Ett av mina tidigaste inlägg handlade om siffror från förra valet, redan då ville jag göra ett diagram, men visste inte hur. Men i dag har vi lärt oss hur man gör mycket fina diagram så jag använde mig av de gamla siffrorna för att göra ett cirkeldiagram. Tyvärr blev det ganska otydligt som bild på bloggen, men jag lär mig ju fortfarande!


 

BLÅ: MODERATA SAMLINGSPARTIET

RÖD: SOCIALDEMOKRATERNA

GUL: CENTERPARTIET

LILA: FOLKPARTIET

METALLISK GRÅ: KRISTDEMOKRATERNA

MÖRK RÖD: VÄNSTERPARTIET

GRÖN: MILJÖPARTIET

GRÅ: ÖVRIGA PARTIER


Jag hoppas och tror att det blev rätt. Diagrammet skapat i Apples program "Numbers". För källor, se det tidigare inlägget om siffror från förra valet.

 


Kommentarer
Postat av: Yasin

Bra skrivet

2010-09-14 @ 23:14:11
Postat av: Rosanna

Har en aning om vilka som kommer att vinna på Fredag...

2010-09-15 @ 21:37:33
URL: http://rosannasrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0