Redovisning + Reflektioner 10/9-10

Vi fick för några dagar sedan uppgiften att beskriva vad riksdagen/regeringen är och vad de gör. Min redovisning för den uppgiften är en Keynote-presentation. För tredje gången länkar jag till den här: LÄNK
Den ska duga som redovisning för i instruktionerna stod det tydligt att man fick göra en Keynote-presentation.
Sen skulle vi nämna några partier och vad de står för, det är precis vad jag är i full gång med. Men jag kan ta en kort sammanfattning här, för mer detaljer finns information om Socialdemokraterna, Nya moderaterna, Folkpartiet liberalerna och Kristdemokraterna på andra ställen på bloggen.

Socialdemokraterna (S) är ett arbetarparti, de vill sätta jobben först med sin politik och brinner för rättvisa.
Moderaterna (M) beskriver sig själva som en idéburen organisation och vill ständigt vara i förändring. De vill söka efter utmaningar och prioritera resultat för folket.
Folkpartiet Liberalerna (Fp) prioriterar folket, de vill att skolor ska fokusera på kunskap och tidigare betyg. Unga ska ha lättare att få arbete och äldre ska få bo tillsammans, även om bara en behöver vård.
Kristdemokraterna skriver jag fortfarande om, det finns inget blogginlägg om partiet än. Men partiet vill ha ett mänskligare Sverige. Att familjer ska ha större frihet i vardagen, att samhället ska hjälpa till att bekämpa brott, och att alla ska känna trygghet inom vården.

REFLEKTIONER FÖR 10/9-10

Vi fick inga tydliga instruktioner idag på hur vi skulle reflektera dagen. Men jag blev tillsagd att göra det på bloggen. Vi fick inga särskilda frågor att besvara heller, så det blir som det blir.

Dagen idag var den mest variationsrika dagen hittils. Idag gjorde vi hela två olika saker! Dagen började som vanligt med att vi arbetade med vårt blogg-projekt. Jag fick mycket gjort och gjorde ett blogg-inlägg om Folkpartiet liberalerna. Men innan lunchen hade vi den första idrottslektionen, jag känner att jag presterade mycket bra på den efter att inte ha utfört någon idrottsaktivitet under hela sommarlovet. Resten av dagen jobbade jag vidare med projektet, det var ont om lärare på slutet så allt har varit lite förvirrande och lite stressigt, därför fick jag inte lika mycket gjort på eftermiddagen. Men det har varit en vecka med mycket hårt arbete.
Eftersom det är lördag i morgon kan jag inte skriva om vad jag ska göra då. Inte heller vet jag vad jag ska göra nästa vecka, förutom att jag ska bli klar med presentationerna av alla partier och börja förklara hur valet går till och dessutom berätta lite om hur det går till i engelskspråkigt land i världen när man väljer. Jag vet vilket land, men det avslöjar jag inte nu.

Jag känner att jag behöver en lång helg nu så att jag kan vila upp mig, det här får duga som mina reflektioner för idag.

Kommentarer
Postat av: rektor

Jag tycker du gjort bra reflektioner!

2010-09-13 @ 16:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0